Jaki obiektyw kupić? (Nikon)

Poradnik-przewodnik zakupowy po obiektywach dla właścicieli pierwszej lustrzanki (choć pewnie nie tylko).

obiektywy Nikon Nikkor

Masz swoją pierwszą wymarzoną lustrzankę, albo przymierzasz się do zakupu… Już nawet konkretny model sobie wybrałeś lub wybrałaś… I nagle dopada cię ból głowy na widok takiej ilości obiektywów, w których można wybierać, przebierać… uf. Sprzedawcy doradzają jak umieją, ale co mogą doradzić, skoro pewnie niejeden z nich w ogóle nie robi zdjęć?

My robimy zdjęcia (www.studiopozytyw.pl, www.openlens.pl, a także wszystkie zdjęcia poniżej). A przez nasze ręce przewinęła się taka ilość różnych obiektywów, że mamy coś sensownego do powiedzenia na ich temat. Dzięki naszemu poradnikowi dziś możesz tę wiedzę zdobyć w godzinę, a dodatkowo wesprzeć ją naszą indywidualną poradą dopasowaną konkretnie to twoich potrzeb.

Krótko mówiąc: Jeśli chcesz uczyć się na własnych błędach, a także cudzych (powtarzanych na forach internetowych) oraz zmarnować pieniądze na mało udany zakup obiektywu, po prostu przejdź na inną stronę. 🙂

Jeśli jednak chcesz dostać gotową i zrozumiałą odpowiedź na pytanie „jaki obiektyw kupić?” – czytaj dalej.

Czego się dowiesz z naszego poradnika (na tej stronie wersja dla nikoniarzy, inne wersje w przygotowaniu – zapisz się do newslettera, żeby nie przegapić):

  • Czy i dlaczego system Nikona jest najlepszy, zwłaszcza dla początkujących fotoamatorów.
  • Jaki obiektyw musisz koniecznie mieć, żeby wykorzystać potencjał lustrzanki (przecież nie po to ją masz, żeby robić takie same zdjęcia, jak kompaktem czy telefonem!).
  • Które obiektywy są najlepsze dla aparatów z małą matrycą (DX), takie jak Nikon D7100, D5300, D3300.
  • Które obiektywy są najlepsze dla aparatów z „pełnoklatkową” matrycą (FX), takie jak Nikon D610, D750, D810, D4s.
  • Które obiektywy warto kupić od razu, a które warto mieć w planach na później.
  • Na wszystko spojrzymy też przez pryzmat cen, więc dowiesz się, jak skompletować sensowny zestaw obiektywów, a jednocześnie nie zbankrutować (pierwszym krokiem jest właśnie kupienie tego poradnika).
  • Jeśli nasz poradnik nie wyczerpie tematu w twoim przypadku, możesz nas dopytać – udzielimy indywidualnej, konkretnej, napisanej specjalnie dla ciebie porady oraz pomożemy kupić właściwy obiektyw we właściwym miejscu.

Omówimy najlepsze obiektywy standardowe, które pozwolą ci pokazać na zdjęciach świat takim, jakim jest:

standard

Wskażemy najlepsze obiektywy szerokokątne, dla tych, którzy lubią pokazać na zdjęciach więcej, niż widać na pierwszy rzut oka:

szeroki

Wybierzemy najlepsze teleobiektywy, dla tych, którzy lubią „podglądać” lub tematem ich fotografii są trudno dostępne miejsca czy płochliwe zwierzęta:

tele

Powiemy ci, jakie są nasze ulubione (i najlepsze) obiektywy do portretu:

portret

A jaki do reportażu:

_www.terajewicz.pl_20110420_180627_sRGB100nosh

Dowiesz się, jakie obiektywy są najlepsze do pejzażu:

pejzaz

Jakim obiektywem najlepiej się fotografuje akcję i sport:

akcja

A jakim architekturę i wnętrza:

arch

Wybierzemy najlepszy obiektyw do makrofotografii, a przy okazji do zdjęć produktowych:

makro

Pokażemy ci, jaki obiektyw najlepiej nada się do tworzenia panoram sferycznych i wirtualnych spacerów:

_www.openlens.pl_panorama1

Dowiesz się, jakim obiektywom „do zadań specjalnych” warto się przyjrzeć. Na przykład, jak sfotografować malutkiego pajączka (~1 cm) lub planetę Wenus na tle Słońca wraz z jego plamami:

spec

Spojrzymy też na całość od strony cen:

wykres

Powtórzmy: Jeśli chcesz uczyć się na własnych błędach, a także cudzych (powtarzanych na forach internetowych) oraz na własnym portfelu, po prostu przejdź na inną stronę. 🙂

Jeśli jednak chcesz dostać gotową, zrozumiałą i dopasowaną do ciebie odpowiedź na pytanie „jaki obiektyw kupić?” oraz uzyskać konkretną pomoc przy zakupie – nic prostszego: kliknij w guzik na końcu tej strony, zrób przelew i natychmiast możesz przystąpić do czytania.

Uwaga! Jeśli jesteś naszym absolwentem, napisz do nas i podaj nam aktualny adres mailowy. Otrzymasz dodatkowy rabat 10% w postaci kuponu, który trzeba wpisać w formularzu podczas zakupu. Koniecznie daj nam znać przed zakupem. Po zakupie nie będzie takiej możliwości.

Sponsorem naszego poradnika jest Studio Pozytyw.

Nie jesteśmy przedstawicielami żadnego producenta ani sklepu. Jesteśmy fotografami, którzy mają duże doświadczenie z różnymi producentami i wieloma sklepami.

[ss_addtocart]

Płatności na naszej stronie internetowej obsługuje serwis Transferuj.pl.
Logo Transferuj.pl Regulamin usługi.

oraz serwis PayPal
Logo PayPal